środa, 31 lipca 2019

Figurkowy Karnawał Blogowy LIX: warsztat redux, apki i tygryski

Tematem Figurkowego Karnawału Blogowego w tym miesiącu jest 'warsztat'. Temat już był ale kawałek czasu temu więc fajnie że Zielony Skaven go odświeżył.


Jeżeli chodzi o podstawy to dalej jest to tacko półka na farby z hobbyzone, o której pisałem przy okazji poprzedniego wpisu w temacie. Ale warsztat to nie tylko miejsce ale i narzędzia i gadżety wiec może trochę o tym. Z farb zacząłem pomału testować kolory P3 z Privateer Prees, żeby troszkę odejść od monopolu Citadela na stole, poza tym kredki do brudzingu z AK Interactive, z obu produktów jestem na razie bardzo zadowolony.


Ponieważ fjuczer is nał korzystam też z aplikacji na telefon przydatnych przy mazianiu. Minimum to oczywiście Citadel Colour - taka sobie ale czasem można podejrzeć jak proponują malować konkretne kolory na ludkach. Acha, i wywala się często niestety. Lepsza jest paintRack - zasadniczo do ogarniania kolekcji farb ale też do notowania jakich farb używamy przy jakich modelach - bardzo przydatna rzecz zwłaszcza z wiekiem :) Choć tu preferuję klasyczne notatki w notesie.



Do tego Snapseed do szybkiej obróbki fotek (na telefonie, na komputerze to oczywiście Gimp i FastStone (zarejestrowany! :D)). No i oczywiście ostatnia inspiracja do schematów kolorów, latam z tym jak głupi i robię fotki: Color Harmony. Tworzy palety na podstawie koła kolorów ale też gotowych obrazów i tak na przykład wiem jak malować piesełki na podstawie mojego piesełka ^^


Na koniec: uwielbiam sklepy Flying Tiger - pełne są różnych pierdół, które mniej lub bardzie przydają się w warsztacie. Hot glue, palety, patyczki na makiety i oczywiście pudełka na kostki, żetony i bitsy. Pudełek mam mnóstwo i tylko dzięki nim ogarniam jeszcze w miarę milionpińcet rozgrzebanych projektów :)


3 komentarze:

  1. Szacun że pozostałeś przy hobby (czyli dookoła Warzone :) Mi się nie udało, ale po chyba 10 latach robię sobie właśnie wspominkową trasę po internetach, trafiłem tutaj (chociał nie było łatwo... myślałem że nic nie pozostało z linii frontu) . Yoy made my day, jak t osię mówi, jak odnalazłem się na zdjeciach z jednego turnieju WZ z 2005 roku :)

    Szacun facet! Dzięki Tobie takim jak mi wracają wspomnienia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za pokazanie swojego warsztatu, a kredki do brudzenia muszę sobie kiedyś sprawić. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurdę jak jak mnie boli że sprezentowano mi ajfona... Na tym gówenie nie ma PaintRacka :/ a apka GW jest fajna do pewnego momentu. To jest ten moment kiedy chcesz zapisać własny set kolorów. :(

    OdpowiedzUsuń